Reportage från familjelunchen den 19/4

Pannkakor och lax kombinerat med gosiga tröjor och sommarklänningar.
På restaurang Bryggan i Gåshaga var det familjebuffé i söndags med Rebuz Kidz och Miashopping till förmån för SOS-Barnbyar.




- Jag tror att man absolut är beredd att betala lite mer om man vet att pengarna går till något bra, säger Maria Esk.Hon läste om eventet på Restaurang Bryggan på nätet, att en del av intäkterna skulle gå till SOS-Barnbyar var en viktig faktor till att familjen kom till buffén.

Det var första gången hon kommit i kontakt med Rebuz Kidz, och fyraåringe Adam med spring i benen verkade trivas i sin nya gosiga fleecetröja från Ugly Duck.
- Det här är kläder som det nog är svårt att hitta på till exempel HM, sa John Esk.






- Mitt intryck är att det är lite tuffare, lite coolare grejer, sa Lisa Lönner som satt vid samma bord tillsammans med sin familj. Det verkar vara bra barnkläder, jag brukar inte annars köpa kläder på nätet om jag inte känner till märkena sen tidigare. Hennes fyraåriga Hilda hoppade i en sommarklänning från Ugly Duck som genast fick lektestas utomhus.



- Jag hörde att just Ugly Duck är antimobbingkläder, det borde komma fram mer, tyckte Maria Esk.



Buffén var anpassad till både stora och lite mindre människor. Femåriga Melissa var säker på vad hon gillade bäst.
- Pannkakorna var godast.



Och hon hade också på sig ett par favoriter från Ugly Duck.
- Jag gillar mina rosa byxor. Och tröjan är fin för att det är blommor och ankor på den.
Buffén på restaurang Bryggan arrangerades i samarbete med shoppingportalen Miashopping. Maria "Mia" Jonasson har omkring 500 nätbutiker på sin portal, men kan se ett utmärkande drag hos Rebuz Kidz.- Det är kläder som är roliga för barn, inte bara att föräldrarna tycker att de är söta. Det finns detaljer på kläderna som barn gillar. Det skiljer Rebuz Kidz lite från andra.



- Och jag tror också att man är villig att betala lite mer när det går till en god sak, då tittar man inte så mycket på priset.
45 kronor för varje betalande matgäst gick till SOS-Barnbyar som också var på plats. Eventet på Restaurang Bryggan var det första samarbetet mellan Miashopping och Rebuz Kidz. Förhoppningsvis blir det en fortsättning.
- Ibland vill man känna på det man köper så att man vet vad det är. Som tillexempel den här fleecejackan från Ugly Duck, det går inte att beskriva den känslan med ord på nätet, säger Maria Jonasson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0